Uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zespole Szkół Społecznych im. Unii Europejskiej w Zamościu wzięli udział w projekcie „Edukacja ekonomiczna przez zabawę” przygotowanym i prowadzonym przez Annę Kitę i Monikę Bździuch.
Przedsięwzięcie zorganizowała Biblioteka Pedagogiczna w Zamościu oraz Małopolski Instytut Kultury w Krakowie; który opracował i wydał ekonomiczną, symulacyjną grę planszową Chłopska Szkoła Biznesu. Głównym zadaniem uczestników rozgrywki było zgromadzenie jak największego majątku.
Uczniowie wcielali się w postaci piekarzy, tkaczy i kowali. Później robili interesy, produkując i handlując swoimi towarami na jarmarku oraz organizowali wyprawy handlowe. Na majątek gracza składały się: karty złotych górskich, karty chlebów, karty płócien, karty bryk i karty czasu.
Rozgrywkom towarzyszyły bardzo duże emocje, każdy chciał zgromadzić jak największy majątek. Podczas rozgrywek dało się zauważyć różne strategie gry.
Niektórzy uczestnicy od samego początku wykazywali się kreatywnością
i zawiązywali nieformalne spółki. Ułatwiało to organizację wypraw, na których można było najwięcej zarobić. Zdarzały się też sytuacje, kiedy młodzież próbowała „kombinować” i obejść zasady gry np. kiedy skończyły się karty czasu.
Gra przebiegała w bardzo żywiołowy sposób. Uczniowie wykorzystywali wszystkie swoje umiejętności w negocjowaniu, sprzedawaniu, kupowaniu i „kombinowaniu”, aby wygenerować jak największą fortunę.
Jeśli zainteresowała Cię gra, i chciałbyś sprawdzić się w roli rzemieślnika – producenta to nic straconego!
Zapraszamy chętnych nauczycieli, opiekunów do zgłaszania drużyn. Rozgrywki mogą odbywać się w siedzibie Biblioteki Pedagogicznej w Zamościu ul. Rynek Wielki 8 lub w Państwa Placówkach.
Więcej informacji pod numerem telefonu 84 638-49-39 wew. 27.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?