Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze LHS. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa

opr. JN
PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze LHS. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa
PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze LHS. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa LHS, ilustracyjne
Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym i przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa pracowników i zwiększenie liczby przewozów na linii nr 65, której spółka jest zarządcą.

Podpisana umowa dotyczy zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu kontroli niezajętości torów na szlaku Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Chodzi o urządzenia wewnętrzne, blokadę liniową, elektryczne napędy zwrotnicowe i wykolejnicowe, napędy rogatkowe i sygnalizatory drogowe na przejeździe kat. A, system liczników osi, semafory, tarcze ostrzegawcze i manewrowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów i sieć kablową.

– Najbardziej znaczącym elementem tej umowy jest przebudowa urządzeń srk. Stare systemy, sterowane ręcznie, wymienione zostaną na profesjonalny, nowoczesny system komputerowy – wyjaśnia Prezes Zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb.

– Poprawi to bezpieczeństwo naszych pracowników i wpłynie na lepszą przepustowość toru – deklaruje prezes.

Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty. Ponadto, pracownicy PKP LHS będą kierować całym ruchem z nowego budynku nastawni, co zminimalizuje konieczność ruchu pieszego i zwiększy bezpieczeństwo kolejarzy.

Poza tym, w ramach inwestycji powstanie system telewizji przemysłowej do monitoringu przejazdu kat. A oraz obu głowic stacji, budynek piętrowej nastawni na potrzeby Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), nowe oświetlenie i sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej.

Modernizacja obejmie również budowę toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne. Jest to związane z koniecznością dostosowania się do przepisów kolejowych.

To wszystko ma wpłynąć na zwiększenie możliwości przewozowych stacji Zamość Bortatycze LHS i odcinka Hrubieszów LHS – Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS.

Wartość kontraktu wynosi ok. 24,3 mln zł netto. Wykonawcą prac w zakresie srk i robót torowo-budowlanych jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki Kombud i Torpol.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zamosc.naszemiasto.pl Nasze Miasto