Ze wszystkich udzielonych porad 1645 rzecznik udzielił osobiście i telefonicznie oraz 76 pisemnie.
- Największa ilość spraw dotyczyła reklamacji sprzętu RTV i AGD, odzieży i obuwia, artykułów wyposażenia mieszkania oraz nienależytej jakości usług telekomunikacyjnych, usług świadczonych przez zakłady motoryzacyjne, usług remontowo-budowlanych oraz usług finansowych, w tym w głównej mierze bankowych – informuje Paweł Czechalski z UM w Zamościu.
Rzecznik wystosował 178 wystąpień do przedsiębiorców, wytoczył 5 powództw cywilnych i przygotował 11 pozwów, w których konsumenci samodzielnie wytoczyli powództwa. Rzecznik przygotowywał także dla konsumentów szereg różnych innych pism procesowych, m.in.: sprzeciw od nakazu zapłaty, zgłoszenia wierzytelności do sądu upadłościowego, wnioski o wszczęcie postępowania egzekucyjnego, wniosek o nadanie klauzuli wykonalności, wnioski dowodowe, dotyczące toczących się postępowań sądowych i inne.
- W ramach współdziałania z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów rzecznik przekazuje do UOKiK informacje, jeżeli otrzyma zawiadomienie o prowadzeniu przez przedsiębiorców praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów – dodaje Paweł Czechalski.
MRK współpracuje też z Inspekcją Handlową, Urzędem Komunikacji Elektronicznej i Urzędem Regulacji Energetyki, z organizacjami konsumenckimi (Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Federacja Konsumentów) i innymi instytucjami tj. Europejskim Centrum Konsumenckim, Komisją Nadzoru Finansowego czy Biurem Informacji Kredytowej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?