Wewnątrz tego dzieła zobaczymy strefy: wejściową oraz m.in. komunikacyjną, w której znalazło się m.in. biurko dyrektora, półki i inne meble. Co ważne, w każdym elemencie będzie kontynuowana „zasada sześcianu”. Dzięki temu związek pomiędzy całością i poszczególnymi częściami jest bardzo silny, odczuwalny.
Dlaczego jednak tak ważne jest to, żeby ta instalacja pojawiała się w przestrzeni miejskiej? „Poprzez ukazanie relacji symbolicznego pokoju dyrektora z przestrzenią publiczną porusza Gropius temat wyznaczania granic odpowiedzialności w demokratycznym społeczeństwie” – czytamy w opisie umieszczonym na stronie zamojskiego UM. „Czyż nie jesteśmy wszyscy decydentami, a więc i dyrektorami, jeśli żyjemy w demokracji?”
Nie tylko to ma znaczenie. Otwarta struktura pomieszczenia ma zachęcać widzów do „wyjrzenia na własną przestrzeń życiową” oraz „do znalezienia się samemu w pozycji dyrektora”.
Ten nietypowy, charakterystyczny symbol Bauhausu i całego modernizmu (opisywany przez znawców sztuki jako „dzieło totalne”) pojawi się 6 listopada na Rynku Solnym w Zamościu. Będzie go można na tym ważnym placu Starego Miasta oglądać przez sześć miesięcy. W ten sposób zostanie uczczona dziesiąta rocznica partnerstwa Zamościa z Weimarem.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?