Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy gminy Krasnystaw nie akceptują proponowanych tras linii kolejowej w ramach Centralnego Parku Komunikacyjnego

OPRAC.:
Jolanta Masiewicz
Jolanta Masiewicz
Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Warszawą a Łodzią i ma być połączony szybką koleją m.in. z przejściami granicznymi. Jedna z takich tras jest planowana przez gminę Krasnystaw, a wpływ na jej ostateczny kształt mogą mieć mieszkańcy w trwających właśnie konsultacjach społecznych.

W tym miesiącu przedstawiciele CPK i firmy, która przygotowuje koncepcją budowy linii kolejowej nr 54 na odcinku Trawniki - Krasnystaw, przedstawili swoje plany na spotkaniu w Urzędzie Gminy Krasnystaw. Oprócz władz samorządowych wzięło w nim udział około 50 mieszkańców, którzy poznali cztery proponowane trasy.

- Trzy z nich biegną przez Stężycę Nadwieprzańską, Stężycę-Kolonię i Stężycę Łęczyńską, a jedna przez Zakręcie, ale żadna nie zyskała akceptacji uczestników spotkania. Dlatego zaproponowaliśmy własną koncepcję, naszym zdaniem najmniej kolizyjną dla mieszkańców, obejmującą również gminy Trawniki i Łopiennik Górny, którą już kilka miesięcy temu przesłaliśmy do CPK - tłumaczy wójt gminy Krasnystaw Edyta Gajowiak-Powroźnik.

Na tym spotkaniu konsultacje się nie zakończyły. Osoby, które chcą przekazać swoje opinie w tej sprawie, mogą je wyrazić, wypełniając ankietę, które otrzymali sołtysi poszczególnych miejscowości. Wariantu przebiegu nowej linii w wersji zaproponowanej przez gminę w ankiecie nie ma, ale można ją dopisać w jednym z punktów. Do Urzędu Gminy Krasnystaw dotarło już 530 ankiet, w których mieszkańcy nie zaakceptowali żadnej koncepcji budowy linii kolejowej zaproponowanej przez CPK.

Ankietę można wypełniać do 26 listopada. Potem jej wyniki gmina prześle wraz z własnymi rekomendacjami do CPK.
Pełny dokument, dodatkowe informacje i mapy są dostępne na stronie: http://www.krasnystaw.ug.gov.pl/ug/

Centralny Port Komunikacyjny położony w Baranowie pod Łodzią ma być największym w tej części Europy węzłem transportowym integrującym transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Budowa CPK oraz towarzyszącej mu infrastruktury ma kosztować około 35 miliardów złotych. Do roku 2027 uruchomione mają zostać pierwsze odcinki linii kolejowych i autostrad związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dzięki tym inwestycjom pociągi dotrą do wielu miejscowości obecnie nie posiadających dostępu do kolei.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krasnystaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto