3,2 mln zł – tyle w tym roku na marketing gospodarczy przeznaczyły już władze województwa lubelskiego. Rok wcześniej tego typu wydatki pochłonęły 8 mln zł, a blisko 10 mln zł w 2020 roku. Rekordowe pod tym względem były lata 2018-2019 kiedy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego oraz z innych środków samorządu województwa wydano prawie 49 mln zł.
Promocja przez sport
To dane, które pojawiły się w odpowiedzi na interpelację radnej sejmiku województwa lubelskiego Bożeny Lisowskiej (Koalicja Obywatelska). Opozycyjna radna przyznaje, że marketing gospodarczy to ważne narzędzie, którego celem jest pomoc lokalnym przedsiębiorcom w budowaniu ich potencjału gospodarczego i umożliwia wsparcie związane z promocją lubelskich firm na rynku krajowym i międzynarodowym. Jej zdaniem takie działania mogą podnosić konkurencyjność lubelskich firm i pomóc im w kreowaniu dobrego wizerunku regionu m.in. po kątem potencjalnych inwestorów i kontrahentów.
- Kluczową rolę w tych działaniach odgrywa administracja samorządowa, która wspierając je przyczynia się do rozwoju eksportu towarów, wzrostu zatrudnienia oraz zwiększa szanse na przyciągnięcie inwestorów – wylicza radna Lisowska.
I podkreśla, że aby te cele mogły zostać osiągnięte marketing gospodarczy powinien być zgodny z polityką inwestycyjną regionu. – Aby jednak takie działania przyniosły pożądany skutek trzeba podchodzić do nich kompleksowo. Tymczasem województwo lubelskie promuje się głównie przez sport - uważa radna Bożena Lisowska, która poprosiła władze województwa o wyjaśnienia w tej sprawie.
Projekty zgodne interesem mieszkańców
- Wykonane analizy uzasadniają taki kierunek promocji i jest on zgodny z polityką inwestycyjną województwa, a także interesem mieszkańców - nie ma wątpliwości wicemarszałek województwa lubelskiego Zbigniew Wojciechowski.
Jak tłumaczy, działania dotyczące marketingu gospodarczego podejmowane przez województwo lubelskie bazują na dokumentach strategicznych województwa, ale także analizach sektorowych, w tym np. Planie Promocji Gospodarczej Województwa Lubelskiego na lata 2015-2020 czy na badaniu skuteczności działań województwa w tym obszarze poprzez organizację misji gospodarczych.
Te wyjaśnienia nie satysfakcjonują jednak radnej Lisowskiej. - Jest lapidarna i ogólna – zauważa Bożena Lisowska, która domaga się upublicznienia szczegółowych wyliczeń związanych z wydatkami poniesionymi przez samorząd województwa na marketing gospodarczy z wyszczególnieniem kwot przeznaczonych na misje gospodarcze, imprezy, profesjonalne targi, ogłoszenia i kampanie promocyjne. Lisowska domaga się też przygotowania zestawienia uwzględniającego kwoty przeznaczone na marketing gospodarczy poprzez sport, czy kulturę pochodzącymi z funduszy, którymi dysponuje województwo. - To są ogromne środki. Mamy prawo poznać szczegółowy harmonogram wydatków. I o to będę prosić do skutku – zapowiada radna Lisowska.
- Kibice Motoru byli na Narodowym. Mamy zdjęcia z Grand Prix
- Lublin: Za nami jubileuszowa - 25. edycja Nocy Muzeów. [ZOBACZ ZDJĘCIA]
- Pod Auchan przy ul. Chodźki polała się „krew”
- "Defender Europe 22" - zobacz ćwiczenia wojsk NATO pod Dęblinem
- Juliusz Machulski został honorowym obywatelem Lublina
- Spacer z Małą Amal. 3,5-metrowa marionetka przeszła ulicami Lublina [ZDJĘCIA]
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?