Ścieżki rowerowe do 35 km od Zamościa. Pomysły na jednodniową wyprawę. Gdzie w weekend 2 - 3 lipca?

Redakcja stronapodrozy.pl
Namów rodzinę czy przyjaciół i wybierzcie się na wyprawę rowerową w promieniu 35 km od Zamościa gettyimages.com/Pavel1964
Udostępnij:
Szukasz pomysłu na wycieczkę rowerową z Zamościa? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 5 ciekawych tras. Mają różne stopnie trudności czy odległości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 5 tras na wyjazd rowerem w odległości do 35 km od Zamościa. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w okolicy Zamościa przygotowaliśmy na weekend.

Ścieżki rowerowe z Zamościa

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych oddalonych maksymalnie o 35 km od Zamościa, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w drogę, sprawdź, jaka będzie pogoda.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Józefów nr 1 Trasa Rowerowa Ziemi Józefowskiej

Rowerzystom z Zamościa trasę poleca RowerempoRoztoczu

Trasa rowerowa Ziemi Józefowskiej na Roztoczu.
Liczy 74 km, w tym: 49 km drogą asfaltową, 12,4 km drogą leśną, miejscami lekko piaszczystą, 12,6 km o nawierzchni szuter lub kliniec. Trasa ze względu na ilość km, kilka odcinków terenowych i wzniesień należy do dosyć wymagających. Sugerowany kierunek jazdy i miejscowości lub interesujące miejsca po drodze do zobaczenia: Józefów, Fryszarka, Borowe Młyny, Błudek, rezerwat „Czartowe Pole”, Nowiny, Majdan Sopocki, Husiny, wzgórze Kamień, Stanisławów, Górniki, Szopowe, góra Młynarka, Józefów Roztoczański, Majdan Kasztelański, Górecko Stare, Górecko Kościelne, Tarnowola. Trasa umożliwia odkrywanie wybitnych walorów przyrodniczych Roztocza Środkowego. Puszcza Solska, dwa rezerwaty przyrody: „Czartowe Pole” i „Szum”, dwa pomniki przyrody nieożywionej: w Husinach i wzgórze Kamień, aleja pomnikowych dębów w Górecku Kościelnym, są wystarczającym powodem, by przejazd tą trasą uznać za obowiązkowy.
Miejsca interesujące na trasie z uwzględnieniem odległości od punktu startu:
7,7 km – most na rzece Sopot we Fryszarce; po osadzie w której „fryszowano”, czyli wytapiano surówkę żelaza z rud darniowych, pozostała już tylko nazwa.
9 km – pomnik upamiętniający placówkę partyzanckiego oddziału Miszki Tatara, który zginął 1.06.1943 r. w bitwie o Józefów.
11,7 km – pomnik poświęcony partyzantom poległym w bitwie pod Maziarzami; tablice informacyjne przedstawiają opis tych wydarzeń.
18 km – parking przy moście w Borowych Młynach na rzece „Tanew”, wsłuchując się w szum płynących wód można poddać się urokowi tego miejsca,
26,5 km - Błudek, miejsce kaźni żołnierzy Armii Krajowej dokonanej przez NKWD i organy „władzy ludowej”; tablice informacyjne przedstawiają opis tych wydarzeń.
28 km - rezerwat „Czartowe Pole” utworzony w celu zachowania w stanie naturalnym cech krajobrazu malowniczo ukształtowanego odcinka doliny rzeki Sopot z występującymi tu wodospadami i bogactwem szaty roślinnej. Na terenie rezerwatu znajdują się ruiny papierni wybudowanej w 1729 r. przez Ordynację Zamojską, a zniszczoną w wyniku pożaru w 1883 r.
33 km – zalew rekreacyjny w Majdanie Sopockim, spiętrzone wody rzeki Sopot tworzą zbiornik wodny o powierzchni 16 ha, pełniący w okresie letnim funkcje rekreacyjne, wokół zalewu występuje baza noclegowa i punkty gastronomii.
38 km – źródła rzeki Sopot, będące pomnikiem przyrody nieożywionej w Husinach.
40 km – pomnik przyrody nieożywionej na wzgórzu „Kamień” nazywany „Piekiełkiem”, na który składają się wapienne bloki skalne z epoki Miocenu.
51 km– góra Młynarka jest wzniesieniem ostańcowym zbudowanym ze skał kenozoicznych, punkt widokowy na Roztocze i Kotlinę Sandomierską, zimą funkcjonuje tu wyciąg narciarski.
58 km - rezerwat „Szum” utworzony w celu ochrony przełomowego odcinka rzeki Szum przez strefę krawędziową Roztocza z jej progami skalnymi i bogatą szatą roślinną.
59 km - Górecko Kościelne – śródleśna wieś założona w 1582 r. Koniecznie trzeba zwiedzić modrzewiowy kościół z 1768 r., muzeum parafialne oraz przejechać się aleją pomnikowych dębów do kapliczki na wodzie.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 9 Do Krasnobrodu

RowerempoRoztoczu poleca trasę rowerzystom z Zamościa

DO KRASNOBRODU, Trasa Nr 9, Gmina Susiec
Długość trasy – ok. 41 km, nawierzchnia: asfalt – 29 km, szuter – 5 km, droga gruntowa – 3 km, droga piaszczysta – 4 km. Stopień trudności – trasa bardzo trudna (spore wzniesienia i długie odcinki piaszczyste). Zalecany typ roweru – wyłącznie górski. Na trasie można zobaczyć: panoramę z wieży widokowej, wzniesienie Wapielnia, miasto i uzdrowisko Krasnobród, okazały drzewostan Krasnobrodzkiego Parku Krajobrazowego, źródła i górny bieg rzeki Sopot, zabytkowy kościół oraz zalew w Majdanie Sopockim II, panoramę Roztocza koło wsi Grabowica.
0,0 km – ze stacji PKP Susiec wyruszamy na zachód.
1,3 km – na skrzyżowaniu obok szkoły i GOK skręcamy w prawo. Za torami jedziemy prosto przez Grabowicę, aż do drogi wojewódzkiej nr 853 w Ciotuszy Nowej.
7,4 km – przekraczamy ruchliwą drogę wojewódzką „w lewo skos” i po 200 m skręcamy w prawo w uczęszczaną drogę gruntową. Najpierw poruszamy się na wschód, dalej na północny wschód. Tą drogą musimy poruszać się około 1,5 km aż do Łuszczacza. Niestety odcinek ten w większości jest piaszczysty i musimy być przygotowani na maszerowanie. Droga nie jest oznakowana, więc należy trzymać się głównego śladu i nie zmieniać głównego kierunku. Ułatwieniem może być poruszanie przy pomocy aplikacji Traseo, po pobraniu śladu GPS tej trasy.)
(Uwaga! Odcinek ten można łatwo pokonać jadąc drogą wojewódzką na wschód i następnie skręcić do Łuszczacza, ale należy liczyć się z niebezpieczeństwem związanym z dużym ruchem samochodowym).
9,1 km – z lasu wyjeżdżamy koło kościoła w Łuszczaczu i udajemy się szosą pod górę. Ze szczytu dostrzegamy wzniesienie Wapielni. Jedziemy na wprost do lasu, gdzie napotykamy znaki niebieskie szlaku rowerowego. Tuż przed szlabanem skręcamy w lewo w szutrową drogę (pozostawiając znaki niebieskie po prawej stronie), by dojechać do wsi Szur. Możemy tu też dojechać zgodnie ze znakami niebieskimi, ale czeka nas wówczas piaszczysty, ze wzniesieniami odcinek drogi. Po kolejnych 5 km najpierw szutrową, a następnie asfaltową ulicą Lelewela docieramy do centrum Krasnobrodu i kierujemy się do Punktu Informacji Turystycznej usytuowanego obok klasztoru.

31,6 km – na skrzyżowaniu jedziemy na wprost, by za kościołem skręcić w lewo, na zaporę zalewu. Przedostajemy się koroną zapory na drugą stronę zbiornika wodnego i przez las docieramy do skrzyżowania w Majdanie Sopockim Pierwszym.
33,6 km – z tego miejsca jedziemy szosą w lewo na wzniesienie w Kierunku Grabowicy. Ze szczytu podziwiamy typowy roztoczański krajobraz. Po przejechaniu całej miejscowości na skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo w kierunku Suśca.
40,8 km – koniec trasy na stacji PKP Susiec.

🚲 Trasa rowerowa: do Małej Elektrowni Wodnej w Górecku Kościelnym

Trasę rowerową mieszkańcom Zamościa poleca Pawel.freelancer

Szczebrzeszyn - Zwierzyniec - Florianka - Mała Elektrownia Wodna w Górecku Kościelnym - Tereszpol - Zwierzyniec - Szczebrzeszyn

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 5 Do rezerwatu Las Bukowy

Rowerzystom z Zamościa trasę poleca RowerempoRoztoczu

DO REZERWATU LAS BUKOWY, Trasa Nr 5, Gmina Susiec
Długość trasy – ok. 33 km, nawierzchnia: asfalt – 32 km, droga gruntowa – 1 km. Stopień trudności – trasa średnia (trzy wzniesienia), zalecany typ roweru – dowolny. Na trasie można zobaczyć: rezerwat Nad Tanwią, imponujący widok z Kamienicy (305 m n.p.m.), ruiny kamiennej cerkwi i kamieniołom w Hucie Różanieckiej, rezerwat Las Bukowy, stary młyn wodny w osadzie Młynki, zabytki Narola, a w powrotnej drodze Strażnicę Carską w Paarach.
0,0 km – z Suśca jedziemy w kierunku Cieszanowa.
3,0 km – parking w Rebizantach (stąd można udać się do rezerwatu Nad Tanwią). Za mostem na Tanwi jedziemy dalej szosą na południe. Wjeżdżamy na strome wzniesienie Kamienica - wiele osób prowadzi tu rower. Ze szczytu rozpościera się ciekawy widok na wyżynny teren Roztocza Środkowego (na północy) i Puszczę Solską na południu. Za Hutą Różaniecką poruszamy się nadal na południe, najpierw przez łąki, następnie przez las.
8,9 km – w lesie skręcamy w drugi asfaltowy wjazd w lewo. Jedziemy asfaltową, zamkniętą dla samochodów drogą. Ok. 3 km dalej napotykamy drewnianą wiatę – miejsce do wypoczynku. Pojawia się las liściasty. Na wzniesieniu znajdują się ukryte w lesie, nieczynne kamieniołomy. Zjeżdżając, mijamy wejście do rezerwatu Las Bukowy (ścieżka dydaktyczna), następnie osadę Łozy.
17,5 km – na skrzyżowaniu skręcamy ostro „w tył na lewo” w szutrową drogę, a następnie po 100 m w prawo i przez mostek na rz. Tanew trafiamy do osady Młynki. Dalej koło wodnego młyna, asfaltową szosą udajemy się do centrum Narola.
20,4 km – Narol. Jedziemy ok 500 m ruchliwą drogą w kierunku Tomaszowa Lub. lub prowadzimy rower chodnikiem. Skręcamy w lewo i poruszamy się ul. Partyzantów, przez dzielnicę Zagrody.
22,2 km – jesteśmy we wsi Narol Wieś k. miejscowej masarni. Z tyłu, w odległości ok. 600 m, pozostawiamy remontowany Pałac Łosiów dokąd można się cofnąć. Jadąc na wschód opuszczamy miejscowość i wspinamy się na szczyt wzniesienia koło m. Paary. Na południowym wschodzie rysują się garbate Goraje oraz masyw Wielkiego Działu. Zjeżdżamy do wsi Paary. Obok kościoła stoi pomnik mieszkańców wsi pomordowanych w czasie II wojny światowej. Dalej mijamy zabytkowy obiekt – dawną strażnicę wojsk rosyjskich i kierujemy się na zachód. Za miejscowością na odc. 3 km jedziemy przez naturalny las Puszczy Solskiej z okazałymi jodłami.
31,2 km – skręcamy w prawo, by wydzielonym dla rowerów pasem jezdni wrócić do Suśca.
33 km – dworzec PKP w Suścu.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 8 Czwartą Linią

RowerempoRoztoczu poleca trasę mieszkańcom Zamościa

CZWARTĄ LINIĄ, Trasa Nr 8, Gmina Susiec
Długość trasy – ok. 33 km, nawierzchnia: asfalt – 15 km, szuter – 14 km, droga z płyt „jumbo” – 4 km, droga. Stopień trudności – trasa średnia, zalecany typ roweru – górski. Po drodze duże wzniesienie 305 m n.p.m. Na trasie można zobaczyć: „Szumy” w rezerwacie Nad Tanwią, widok z Kamienicy, ruiny cerkwi w Hucie Różanieckiej, Tanew w Borowych Młynach. Dla lepszej orientacji na leśnej drodze "Czwarta Linia" lepiej zabrać ze sobą mapę.
0,0 km – wycieczkę rozpoczynamy jadąc w kierunku Cieszanowa. Za Rebizantami pokonujemy strome wzniesienie Wału Huty Różanieckiej. Trudy podjazdu z rekompensują widoki pofałdowanych pół Roztocza (na północy) i Parku Krajobrazowego Puszczy Soskiej (na południu). Zjeżdżamy ze szczytu do Huty Różanieckiej, skąd szosą poruszamy się na południe w kierunku lasu.
9,0 km – ok. 100 m za dwoma kolejnymi asfaltowymi zjazdami (leżącymi po lewej stronie) skręcamy w prawo, w prostą szutrową drogę, oznakowaną na mapach jako Czwarta Linia. Po 1,5 km jazdy zauważymy po prawej stronie charakterystyczną leśną budkę.
13,1 km – przecinamy Huciańską Drogę w okolicy wzniesienia Łominos. Ok. 1 km dalej dojedziemy do poprzecznej szutrowej drogi. Skręcamy w nią w prawo, a po 700 m.
14 km – napotykamy nowo wybudowaną drogę. Niestety 4-kilometrowy odcinek tej drogi wykonany jest z betonowych płyt tzw. „jumbo” ze szczelinami powodującymi przenoszenie nieprzyjemnych drgań na ręce rowerzysty. Dalej na długości 1 km aż do Borowych Młynów droga jest już szutrowa. Wyjeżdżamy na poprzeczną, asfaltową szosę. Kierujemy się w prawo, przekraczamy rzekę i po 500 m jesteśmy w osadzie Borowe Młyny.
10,2 km – stąd udajemy się niebieskim szlakiem rowerowym na wschód, by szutrową drogą przez las dojechać do Suśca.
32,7 km – stacja PKP w Suścu.

miejsce #1

miejsce #5

miejsce #6

1 569,00 zł1 499,00 zł

Koniec tygodnia pod znakiem rekordowych temperatur