„Uprzednia kontrola” to przedostatni etap w procedurze przetargowej np. związanej z wyłonieniem firmy do budowy drogi ekspresowej. Przeprowadza ją Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Lubelski oddział GDDKiA otrzymał właśnie pozytywne wyniki takiej kontroli dla przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tras S17 między Zamościem a Tomaszowem Lub.
- W przetargu na wyłonienie wykonawcy wpłynęło dziewięć ofert. Najkorzystniejszą złożyła turecka spółka Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret, która za zaprojektowanie i budowę odcinka zaoferowała ok. 822,5 mln zł. Po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę, co planujemy w IV kwartale tego roku - mówi Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
Odcinek od węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ będzie liczył ok. 18,5 km. Nowa trasa przebiegać ma wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie.
Za węzłem Zamość Południe ekspresówka ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. - W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego – opisuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
- Budowa trasy planowana jest w latach 2024-2026 – zapowiada Czech.
Między Piaskami a przejściem granicznym w Hrebennem jest do wybudowania ponad 120 km trasy S17. Inwestycja podzielona jest na 9 odcinków.
Obecnie trwają prace przy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. W połowie października GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drogi między węzłami Zamość Wschód - Zamość Południe. Powstanie 12,5 km trasy będzie kosztować ok. 440,6 mln zł.
- Jeszcze w tym roku planujemy podpisać umowy na realizację kolejnych dwóch odcinków: Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne. W przypadku ostatniego z nich trwa jeszcze obowiązkowa kontrola przetargu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - dodaje dyr. Czech.
Trwają prace przygotowawcze w przypadku pięciu odcinków między Piaskami a Zamościem. Łącznie mają długość ok. 67 km. - Jeszcze w tym roku planujemy ogłoszenie przetargów na realizację trzech z nich. Dla dwóch (Łopiennik - Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód) toczy się procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej – wylicza Minkiewicz.
- Plac Litewski rozświetlony na różowo [ZDJĘCIA]
- Wystartował nowy cykl City Trail. Zobacz uczestników biegu
- Lublin. Żniwa na najsłynniejszym polu konopi w Lublinie. Zobacz zdjęcia
- UMCS uroczyście rozpoczął kolejny rok akademicki
- Pracownicy Uniwersytetu Medycznego otrzymali odznaczenia państwowe. Zdjęcia
- Pracownicy niemedyczni przyszli po podwyżki
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?