Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przez Wieprz przejdziemy po nowym moście. GDDKiA szuka znowu firmy, która zbuduje przeprawę na drodze z Lublina do Łęcznej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA Lublin/Twitter
Nieco ponad dwa lata ma potrwać budowa nowego mostu na Wieprzu na drodze prowadzącej z Lublina do Łęcznej. Pod warunkiem, że GDDKiA znajdzie firmę, która się tego podejmie. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem.

To już drugie podejście do budowy mostu na Wieprzu w Łęcznej. GDDKiA zaczęło szukać firmy, która wybuduje przeprawę.

- Powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most powstanie po lewej stronie obecnego, patrząc w kierunku Łęcznej- informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

- Mając na uwadze postępującą degradację obiektu mostowego, budowa nowego mostu pozwoli uniknąć sytuacji, w której konieczne by było zamknięcie istniejącej przeprawy. Projektowane ciągi pieszo-rowerowe zwiększą bezpieczeństwo niezmotoryzowanych użytkowników ruchu w obrębie obiektu mostowego, a po wykonaniu ich kontynuacji w ramach kolejnych inwestycji, zapewni całkowicie bezpieczne poruszanie się pieszych między miejscowością Łęczna a Kolonią Trębaczów – podkreślają projektanci mostu.

Nowy most będzie szerszy od obecnego. Jezdnia ma mieć szerokości siedmiu metrów. Po obu jej stronach będą półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra. Powstaną też ekrany akustyczne. Z nowej przeprawy będą mogły korzystać pojazdy o masie do 50 ton (obecny ma nośność 30 ton)

Roboty obejmą odcinek o długości 455 metrów. Sama konstrukcja mostu ma mieć ok. 100 metrów. - Zastosowanie trzyprzęsłowej konstrukcji zamiast istniejącej czteroprzęsłowej, poprzez zwiększenie świata poziomego przyczyni się również do poprawy warunków przepływu rzeki Wieprz. Odsunięcie osi drogi od budynków mieszkalnych z jednoczesnym zastosowaniem „cichej nawierzchni” oraz budową ekranów akustycznych wpłyną na poprawę komfortu życia mieszkańców przy ul. Pasternik –opisują projektanci.

Na zrealizowanie wszystkich prac GDDKiA daje 26 miesięcy.

W kwietniu z podpisania kontraktu na budowę mostu wycofał się Budimex, który złożył najlepszą ofertę w pierwszym przetargu. Tłumaczył ten krok wzrostem cen materiałów wykorzystywanych w budownictwie drogowym - stal, ropa, aluminium, asfalty. W lipcu GDDKiA ostatecznie unieważniła przetarg.

W pierwszym przetargu na inwestycję zarezerwowano 43,2 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Przez Wieprz przejdziemy po nowym moście. GDDKiA szuka znowu firmy, która zbuduje przeprawę na drodze z Lublina do Łęcznej - Kurier Lubelski

Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto