PKP PLK realizuje roboty wyłącznie z własnych środków. Zdemontowanych będzie w sumie 10 km starego toru na linii 72. Oceniono, że dzięki specjalistycznemu pociągowi prace przebiegają ponad trzy razy szybciej niż w zastosowaniu metod tradycyjnych. Potem, czyli po wymianie podkładów i szyn na odnowione tory wyjedzie tzw. oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą także odpowiednio zgrzewane, a tor ustabilizowany. Ważne jest także coś innego.
- Na części trasy, wykonawca wykorzystał zdemontowane szyny i podkłady, pozyskane po modernizacji linii kolejowej Otwock - Lublin Główny. One mogą być z powodzeniem wykorzystane w ponowny sposób – tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Klasyczne połączenie szyn między Zamościem a Hrubieszowem zostanie zastąpione bezstykowym, co zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie, zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe.
Dzięki inwestycji przejazd na zmodernizowanym szlaku ma w przyszłości trwać o 10 minut mniej (bo pociągi pojadą wówczas szybciej).
- Planowane zakończenie wszystkich prac to koniec 2022 r – informuje Karol Jakubowski.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?