Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe ekspresówki na Lubelszczyźnie. GDDKiA zdradziła swoje plany inwestycyjne na 2022 rok. Sprawdź!

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
29 kilometrów trasy ekspresowej brakuje, aby kierowcy mogli pokonać całą drogę między Lublinem a Rzeszowem drogą szybkiego ruchu. GDDKiA zapowiada oddanie do użytku tych fragmentów S19 wiosną. Informuje też, że ruszą przetargi na budowę S12 między Piastami a Dorohuskiem czy S17 od Krasnegostawu do Zamościa.

345 km dróg planuje oddać do użytku w tym roku GDDKiA.

- Kierowcy otrzymają do dyspozycji kilkaset kilometrów nowych tras. Nowoczesnych i bezpiecznych dróg – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. dyrektora GDDKIA.

Na liście są dwa odcinku S19 kluczowe z punktu widzenia kierowców pokonujących trasę Lublin – Rzeszów. Łącznie mają prawie 29 km długości. Pierwszy z tych odcinków znajduje się na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o fragment ekspresówki między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Ma on 20 km długości. Budowa tego odcinka opóźniła się w stosunku do pierwotnych planów. Drogowcy trafili podczas prac ziemnych na skały, których nie było na mapach geologicznych. Ich skruszenie wymagało dodatkowego czasu.

- Planowane oddanie do użytku tego odcinka to drugi kwartał przyszłego roku – zapowiada Michał Żyśko, dyrektor kontraktu z Mota – Engil, firmy wykonującej roboty.

Otwarcie tego fragmentu trasy S19 może zbiec się z oddaniem do użytku odcinka Zdziary – Rudnik nad Sanem na terenie woj. podkarpackiego. Ma on ponad 8 km długości.

– Kierowcy powinni wjechać na ten fragment trasy ekspresowej w drugim kwartale 2022 r. – informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA. I dodaje: - Po otwarciu tych dwóch odcinków S19 trasę między Rzeszowem a Lublinem będzie można pokonać w ciągu 1,5 godziny.

Między Lublinem a granicą z woj. podkarpackim oddano w 2021 r. do użytku pięć odcinków S19 o łącznej długości ok. 55 km.

GDDKiA podał też listę inwestycji na wykonanie, których zostaną w tym roku ogłoszone przetargi. Łącznie chodzi o drogi o długości ponad 95 km.

Znajdują na niej trzy „lubelskie” odcinki S12. Łącznie mają długości 57 km. Pierwszy odcinek (ok. 13 km) połączy koniec istniejącej ekspresówki S12/S17 na węźle Piaski Wschód z węzłem Dorohucza. Trasa przebiegać będzie przez tereny gmin Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim.

Drugi odcinek, który będzie miał około 21 km długości, powstanie na terenie gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim.

– Droga na tych dwóch odcinkach poprowadzona będzie w całości po nowym śladzie i ominie tereny zurbanizowane – informuje GDDKiA.

Trzeci z odcinków w powiecie chełmskim (w gminach: Chełm, Kamień i Dorohusk) połączy on koniec planowanej obwodnicy Chełma (węzeł Chełm Wschód) z przejściem granicznym w Dorohusku.

– Trasa prawie w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane oraz tereny cenne przyrodniczo – precyzuje GDDKiA.

Na liście do przetargów są też dwa „wschodnie” fragmenty S17. Chodzi o odcinki: Krasnystaw Północ – Izbica (18,8 km) oraz Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km).

Mają być też być uruchomione postępowania, które wyłonią wykonawców dwóch obwodnic na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o trasy wyprowadzające ruch tranzytowy z Dzwoli (długość 2,8 km) oraz Gorajca (6,7 km) w ciągu drogi krajowej nr 74.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowe ekspresówki na Lubelszczyźnie. GDDKiA zdradziła swoje plany inwestycyjne na 2022 rok. Sprawdź! - Kurier Lubelski

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto