Nowe ekspresówki na Lubelszczyźnie. GDDKiA zdradziła swoje plany inwestycyjne na 2022 rok. Sprawdź!

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Udostępnij:
29 kilometrów trasy ekspresowej brakuje, aby kierowcy mogli pokonać całą drogę między Lublinem a Rzeszowem drogą szybkiego ruchu. GDDKiA zapowiada oddanie do użytku tych fragmentów S19 wiosną. Informuje też, że ruszą przetargi na budowę S12 między Piastami a Dorohuskiem czy S17 od Krasnegostawu do Zamościa.

345 km dróg planuje oddać do użytku w tym roku GDDKiA.

- Kierowcy otrzymają do dyspozycji kilkaset kilometrów nowych tras. Nowoczesnych i bezpiecznych dróg – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. dyrektora GDDKIA.

Na liście są dwa odcinku S19 kluczowe z punktu widzenia kierowców pokonujących trasę Lublin – Rzeszów. Łącznie mają prawie 29 km długości. Pierwszy z tych odcinków znajduje się na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o fragment ekspresówki między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Ma on 20 km długości. Budowa tego odcinka opóźniła się w stosunku do pierwotnych planów. Drogowcy trafili podczas prac ziemnych na skały, których nie było na mapach geologicznych. Ich skruszenie wymagało dodatkowego czasu.

- Planowane oddanie do użytku tego odcinka to drugi kwartał przyszłego roku – zapowiada Michał Żyśko, dyrektor kontraktu z Mota – Engil, firmy wykonującej roboty.

Otwarcie tego fragmentu trasy S19 może zbiec się z oddaniem do użytku odcinka Zdziary – Rudnik nad Sanem na terenie woj. podkarpackiego. Ma on ponad 8 km długości.

– Kierowcy powinni wjechać na ten fragment trasy ekspresowej w drugim kwartale 2022 r. – informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA. I dodaje: - Po otwarciu tych dwóch odcinków S19 trasę między Rzeszowem a Lublinem będzie można pokonać w ciągu 1,5 godziny.

Między Lublinem a granicą z woj. podkarpackim oddano w 2021 r. do użytku pięć odcinków S19 o łącznej długości ok. 55 km.

GDDKiA podał też listę inwestycji na wykonanie, których zostaną w tym roku ogłoszone przetargi. Łącznie chodzi o drogi o długości ponad 95 km.

Znajdują na niej trzy „lubelskie” odcinki S12. Łącznie mają długości 57 km. Pierwszy odcinek (ok. 13 km) połączy koniec istniejącej ekspresówki S12/S17 na węźle Piaski Wschód z węzłem Dorohucza. Trasa przebiegać będzie przez tereny gmin Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim.

Drugi odcinek, który będzie miał około 21 km długości, powstanie na terenie gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim.

– Droga na tych dwóch odcinkach poprowadzona będzie w całości po nowym śladzie i ominie tereny zurbanizowane – informuje GDDKiA.

Trzeci z odcinków w powiecie chełmskim (w gminach: Chełm, Kamień i Dorohusk) połączy on koniec planowanej obwodnicy Chełma (węzeł Chełm Wschód) z przejściem granicznym w Dorohusku.

– Trasa prawie w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane oraz tereny cenne przyrodniczo – precyzuje GDDKiA.

Na liście do przetargów są też dwa „wschodnie” fragmenty S17. Chodzi o odcinki: Krasnystaw Północ – Izbica (18,8 km) oraz Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km).

Mają być też być uruchomione postępowania, które wyłonią wykonawców dwóch obwodnic na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o trasy wyprowadzające ruch tranzytowy z Dzwoli (długość 2,8 km) oraz Gorajca (6,7 km) w ciągu drogi krajowej nr 74.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Materiał oryginalny: Nowe ekspresówki na Lubelszczyźnie. GDDKiA zdradziła swoje plany inwestycyjne na 2022 rok. Sprawdź! - Kurier Lubelski

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie