Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Największe wpadki Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition. Top 10 najciekawszych i najdziwniejszych błędów

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Doskonały przykład na to, jak bardzo leniwe są to remastery. Bardzo często podczas różnych czynności w grze przedmioty, postacie, a nawet samochody, potrafią przez siebie przenikać. Nie dość, że źle to wygląda, to potrafi skutecznie przeszkodzić w czasie wykonywania zadania. Auto, które przenika drugi pojazd, potrafi momentalnie wybuchnąć i nas zabić.
Doskonały przykład na to, jak bardzo leniwe są to remastery. Bardzo często podczas różnych czynności w grze przedmioty, postacie, a nawet samochody, potrafią przez siebie przenikać. Nie dość, że źle to wygląda, to potrafi skutecznie przeszkodzić w czasie wykonywania zadania. Auto, które przenika drugi pojazd, potrafi momentalnie wybuchnąć i nas zabić. youtube.com/catlarious
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition to bardzo długa nazwa remasterów klasycznych odsłon serii w 3D. Jak piszą złośliwie internauci, gra jest równie dziwna, co jej nazwa. Zobaczcie najciekawsze wpadki z premiery GTA Trilogy.

Premiera odświeżonej trylogii 3D serii Grand Theft Auto przeszła gigantycznym echem w branżowych mediach. Niestety, nie za sprawą dobrego wykonania remasterów, ale wręcz przeciwnie. Media społecznościowe zalewały obrazki i filmy z błędami, glitchami i innymi wpadkami z The Definitive Edition. W tym materiale przedstawimy najciekawsze i najdziwniejsze z nich. Zapraszamy!

10. Zła interpretacja obiektów

Jedna z popularniejszych wpadek, viralowo podbijająca internet. Budynek sklepu z amerykańskimi pączkami Tuff Nut Donuts przyozdobiony był w oryginalnej wersji wielkim donutem na swoim dachu. Tuż obok pomnika smakołyku, w hołdzie dla nazwy przybytku, widniały dwie nakrętki w kształcie sześciokąta foremnego. Nut to po angielsku również nakrętka od śruby, o czym chyba nie wiedziała osoba remasterująca ten obiekt, ponieważ z rozbiegu przy wygładzaniu donuta, wygładziła również nakrętki. Efekt możecie zobaczyć poniżej:

9. Leniwie odwzorowane plakaty

Niskiej jakości tekstury przeróżnych plakatów i szyldów w większości zostały stworzone na nowo. Artyści jednak chyba nie zawsze wiedzieli, co poprzedni autor miał na myśli, przez co spotkać możemy, przykładowo, takie kwiatki

8. Deszcz

Szczyt lenistwa programistów dosięgnął również zjawiska deszczu. Pokuszę się o stwierdzenie, że wygląda on jeszcze gorzej, niż w wersjach źródłowych. Zapętlająca się animacja białych kresek spadających w dół, nie zmieniająca się wraz ze zmianą kąta widzenia kamery – to nie brzmi jak rozwiązanie na 2021 rok.

7. Pojawiające się znikąd, pędzące samochody

Gracze donoszą, że dość często w losowych momentach rozgrywki pojawiają się rozpędzone do kosmicznych prędkości auta. Co więcej, często jadą wprost na gracza, po czym potrącają go i zabijają. Postacie komputerowe występujące we wszystkich odsłonach zazwyczaj do przesady obowiązywały przepisów ruchu drogowego, przez co błąd ten jest jeszcze bardziej zabawny. Dodając do tego możliwe przerwanie misji losową śmiercią poprzez rozjechanie, mamy gotowy przepis na tragedię.

6. Brak mgieł, pomarańczowych poświat

W kierunku odświeżonych wersji pojawia się również sporo zarzutów odnośnie zupełnego wyprania ich z charakterystycznego dla każdej z osobna klimatu. GTA 3 miało swoją mgiełkę, Vice City neony, a San Andres pomarańczową poświatę. Jak w przypadku tej drugiej przeszkadza to najmniej, tak z trójki i SA usunięto te elementy dla ulepszenia dystansu widzenia podczas rozgrywki. Niestety zabieg ten nadał tytułom sztucznej sterylności i nie podoba się większości fanów.

5. Nienaprawione, stare błędy

Oczywiście, oryginalne wersje trylogii nie były idealne i gracze przez te wszystkie lata znaleźli masę błędów. Wraz z premierą The Definitive Edition oczywistym było, że fani sprawdzą, czy naprawiono ponad 10 letnie bugi. Otóż... w większości przypadków nie. Nadal podczas widoku celowania snajperką nie widać postaci w lustrze, niektóre mosty znikają same z siebie, a strzelając w księżyc można zmienić jego rozmiar.

4. Samoistny wyskok w górę aut

Kolejny błąd z pojazdami. Te, jak się okazuje, potrafią również... skakać. Zazwyczaj bug aktywuje się podczas jazdy karetką pogotowia, gdy wsiada do niej pasażer. Ambulans potrafi wystrzelić w powietrze w akompaniamencie pokaźnych salt i piruetów. Iwona Pavlović na pewno dałaby za ten taniec 10/10.

3. Przenikanie się tekstur

Doskonały przykład na to, jak bardzo leniwe są to remastery. Bardzo często podczas różnych czynności w grze przedmioty, postacie, a nawet samochody, potrafią przez siebie przenikać. Nie dość, że źle to wygląda, to potrafi skutecznie przeszkodzić w czasie wykonywania zadania. Auto, które przenika drugi pojazd, potrafi momentalnie wybuchnąć i nas zabić.

2. Policja aresztująca nas na odległość

W GTA Vice City czasami pojawia się bardzo ciekawy błąd. Otóż podczas pościgu, policjant potrafi teleportować się do nas i aresztować nas na odległość. Oznacza to oczywiście przerwanie ewentualnej misji i konfiskatę broni, co może nieźle frustrować.

1. Modele postaci

Twarze i sylwetki bohaterów przedstawionych w grze zostały w większości stworzone od nowa, co się chwali – w starszych odsłonach technologia ograniczała mocno możliwości realistycznego odwzorowania człowieka. W niektórych przypadkach jednak, delikatnie mówiąc, nie do końca wyszło to na dobre. Proporcje niektórych partii ciała średnio odwzorowują rzeczywistość. Zobaczcie sami.

od 12 latprzemoc
Wideo

Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto