Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubelskie. S19 wybrała firmy do budowy. Chodzi o dwa odcinki Via Carpatia na północ od Lublina

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Radzyń Podlaski – Kock oraz Kock – Wola Skromowska – dwa odcinki przyszłej trasy S19 poznały firmy, które zaprojektują a następnie wybudują ekspresówkę. Łącznie chodzi o 34,1 km drogi. Koszt inwestycji przekroczy miliard złotych.

GDDKiA wybrała najlepsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków przyszłej trasy S19. Chodzi o fragmenty via carpatia znajdujące się na północ od Lublina.

Kontrakt na budowę trasy między Wolą Skromowską a Kockiem ma trafić w ręce konsorcjum firm Rubau i Poltores. Będzie opiewał na 389,9 mln zł. Ma powstać 15,9 kilometrowy odcinek ekspresówki. Na początkowym fragmencie - ok. 3 km - pobiegnie istniejącym korytarzem „dziewiętnastki”. Dalsza jej część – ok. 70 proc. długości – wyznaczono na nowych terenach. To grunty głównie rolnicze.
Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Dalej trasa ominie - od wschodniej - strony miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym terenie ekspresówka pobiegnie równolegle do istniejącej „dziewiętnastki”.

GDDKiA już po raz drugi wskazało najlepszą ofertę w przetargu na realizację tego fragmentu S19. Pierwotnie wybrała firmę Strabag (393,2 mln zł). konsorcjum firm Rubau i Poltores odwołało się od tej decyzji. Po rozstrzygnięciu Krajowej Izby Odwoławczej GDDKiA unieważniła poprzedni wybór i wskazała nowego wykonawcę.

- Pozostali oferenci, dokładnie tak jak po pierwszym wyborze, mają 10 dni na złożenie odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt z wykonawcą, co planowane jest w tym roku - informuje GDDKiA.

Zakończenie inwestycji planowane jest na przełomie 2025 i 2026 roku.

Wykonawcę „dostał” też odcinek S19 między Radzyniem Podlaskim a Kockiem. GDDKiA uznała, że w tym przetargu najlepszą ofertę złożyła firmy Polaqua. Za wykonanie projektu i następnie robót drogowych chce otrzymać ok. 626,5 mln zł.

Planowany do budowy odcinek ma 18,1 km. Przyszła ekspresówka będzie przebiegała w tym miejscu, gdzie obecna „dziewiętnastka”. Trasa będzie miała dwie jezdnie. Droga umożliwi kierowcom ominięcie m.in. Radzynia Podlaskiego.

Zaplanowano budowę dwóch węzły drogowe: Radzyń Podlaski Południe (na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 63) oraz Borki. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (Sitno i Paszki).

Budowa ok. 100 km trasy S19 między Lublinem a granicą z woj. mazowieckim jest podzielona na sześć odcinków. GDDKiA podpisała do tej pory umowy z wykonawcami trzech odcinków: Lublin – Lubartów o długości 23 km (luty 2021 r.), Międzyrzec Podlaski - granica województw: lubelskiego i mazowieckiego - 13,7 km (luty 2022 r.) oraz drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej - ok. 7,8 km (kwiecień 2022 r.).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Lubelskie. S19 wybrała firmy do budowy. Chodzi o dwa odcinki Via Carpatia na północ od Lublina - Kurier Lubelski

Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto