Zakład poinformował, że docierają do niego sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym, który polega na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Klient przekonany jest, że dzwoni do niego zaufana instytucja, jednak w rzeczywistości po drugiej stronie słuchawki jest ktoś zupełnie inny.
- W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi rzekomo ktoś z ZUS. Na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22 560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie - informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzega, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych.
- W tych lubelskich klubach już nie poimprezujesz! Zobacz listę
- Sentymentalny spacer po Lubelszczyźnie. Zobacz zdjęcia sprzed lat
- Miasto Czartoryskich. Największa nadwiślańska miejscowość między Krakowem a Warszawą
- Kraśnik da się lubić. Styczniowy spacer po mieście znanym w całym kraju. Fotorelacja
- Kolejne pary wyszły na parkiet. Tak bawili się uczniowie ZSE. Fotorelacja
- Sezon studniówkowy w pełni. Tak bawili się maturzyści z ZS nr 1 im. Grabskiego
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?