Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Geralt nic już nie zje pod wodą. Nowy patch 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen już jest. Spora lista poprawek do 8-letniej gry. Co nowego?

Piotr Szymański
Piotr Szymański
Aktualizacja 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen już jest. Co nowego wprowadza do gry?
Aktualizacja 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen już jest. Co nowego wprowadza do gry? CD Projekt RED
Aż trudno uwierzyć, że już za tydzień Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie obchodził swoje 8. urodziny. Gra nadal cieszy się ogromną popularnością, głównie za sprawą darmowej aktualizacji dla konsol next-gen, wypuszczonej pod koniec ubiegłego roku. CD Projekt RED nie zapomina o swoim hicie i właśnie wypuścił patcha oznaczonego numerem 4.03. Co nowego przynosi?

Spis treści

Darmowa aktualizacja dla Wiedźmin 3 next-gen

Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował na rynku aż 8 lat temu. Przez ten czas wiele w świecie gier i technologii się zmieniło, ale nie to, że trzecia część przygód Geralta z Rivii to nadal świetna gra.

Na rynku na dobre zdążyły się rozgościć konsole nowe generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X/S, które sprzedają się jak świeże bułeczki. Mając to na uwadze, polskie studio CD Projekt RED postanowiło dostosować Wiedźmina 3 do współczesnych standardów, nie tylko pod względem graficznym.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna, bo pod taką nazwą kryje się aktualizacja next-gen, to nie tylko nowe tekstury, rozdzielczość 4K, śledzenie promieni i 60 klatek na sekundę. Rodzimi eweloperzy wprowadzili też zmiany w gameplayu oraz zawartość inspirowaną serialem Wiedźmin od Netflix.

Aktualizacja Wiedźmina 3: Dziki Gon next-gen jest darmowa dla posiadaczy gry w wersji na:

  • PS4,
  • XONE,
  • PC.

Warto dodać, że pod koniec stycznia Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna, czyli z dwoma dużymi dodatkami i 16 DLC, ukazała się również w wersji pudełkowej na PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC.

Nowy patch 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen

W czwartek atmosferę najpierw podgrzał Marcin Momot, menedżer ds. społeczności CD Projekt RED, który zapowiedział ukazanie się aktualizacji. Po kilku godzinach patch 4.03 wylądował na serwerach i jest już do pobrania dla wersji gry na PC, konsole PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One i Series X/S. Deweloperzy chcę, by „aktualizacja na Nintendo Switch ukazała się najszybciej, jak to możliwe. Mamy nadzieję, że wypuścimy ją w najbliższych miesiącach”.

Skoro już jesteśmy przy Switchu, oto mały przedsmak: dotychczasowa integracja plików zapisu z chmurą Steama i GOG-a, wprowadzona w patchu 3.6, w nadchodzącej aktualizacji zostanie ulepszona, a także zastąpiona systemem postępów międzyplatformowych, który wszedł na inne platformy wraz z patchem 4.00. Chcemy w ten sposób utrzymać spójność z naszymi innymi grami oraz zapewnić wam ujednolicone doświadczenia na wszystkich platformach. Nowy system będzie wymagał posiadania konta GOG, niezależnie od platformy PC, z jakiej korzystacie – dodał CDP RED w komunikacie.

Nowa aktualizacja skupia się na naprawianiu wykrytych błędów i poprawie wydajności, ale nie zabrakło też ciekawych zmian w gameplayu. Od teraz można ustawić automatyczne nakładanie olejów na miecze, a Geralt nie może dłużej... jeść i pić pod wodą.

Pełna lista zmian i nowości w aktualizacji 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen:

PC

  • Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
  • Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
  • Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
  • Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.

KONSOLE

  • Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
  • Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
  • Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
  • Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.

ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji

  • Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
  • Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
  • Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Geralt nic już nie zje pod wodą. Nowy patch 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen już jest. Spora lista poprawek do 8-letniej gry. Co nowego? - GRA.PL

Wróć na zamosc.naszemiasto.pl Nasze Miasto