Ekspresówką ominiemy Zamość. GDDKiA poznała płacowe oczekiwania drogowców. Czy będzie ją stać na inwestycję?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA Lublin/Archiwum
Udostępnij:
12,5 kilometrów długości będzie miała trasa S17 między węzłami Zamość Wschód i Zamość Południe. Budową ekspresówki zainteresowanych jest dziewięciu wykonawców ale tylko jeden nie przekroczył limitu finansowego określonego przez GDDKiA.

Trasa S17 wydłuży się o nowe odcinki. Chodzi o fragmenty położone między Piaskami a Hrebennem. W czwartek (21.04) GDDKiA poznała oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy między węzłami Zamość Wschód i Zamość Południe. - W związku z wyjątkową sytuacją geopolityczną, która wpływa również na rynek zamówień publicznych, w marcu tego roku wydłużyliśmy terminy składania ofert. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i lepsze skalkulowanie ofert przez wykonawców – przypomina Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

Budową tego odcinak S17 zainteresowanych jest 9 firm i konsorcjów. Oferty wahają się od 440,6 mln zł do 591,5 mln zł. Tylko jedna z nich mieści się w limicie finansowym określanym przez GDDKiA, która zarezerwowała na ten cel 450 mln zł. Przedstawiła ją firma Budimex.

– Wartość złożonych ofert względem naszych szacunków może wskazywać na zmianę podejścia potencjalnych wykonawców do wyceny prac – przyznaje w komunikacie GDDKiA. I wskazuje, że w okresie pandemii koronowirusa oferty składne przez firm odpowiadały zwykle 60-80 proc. kwoty wskazanej przez GDDKiA.

Do wybudowania będzie ok. 12,5 km odcinek espresówki. Rozpoczyna się węzłem Zamość Wschód, który powstanie na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach Jarosławca. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barachaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej (na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce).

Kierowcy skorzystają z nich prawdopodobnie w 2026 r.

Kolejny fragment S19 znalazł wykonawcę

GDDKiA poinformowała, że firma Stecol Corporation złożyła najlepszą ofertę na zaprojektowanie i budowę trasy S19 między Międzyrzecem Podlaskim a Radzyniem Podlaskim. Spółka chce otrzymać za pracę 570,7 mln zł. To o prawie 75 mln zł mniej niż gotowa była wydać GDDKiA.

Do wybudowania będzie 22,3 km długości odcinek ekspresówki. Będą na niej dwa węzły drogowe (Kąkolewnica - w okolicach miejscowości Grabowiec oraz Radzyń Podlaski Północ). Powstaną m.in. cztery mosty, 11 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt dużych i średnich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Witold Waszczykowski o stałej obecności armii USA w Polsce

Wideo

Materiał oryginalny: Ekspresówką ominiemy Zamość. GDDKiA poznała płacowe oczekiwania drogowców. Czy będzie ją stać na inwestycję? - Kurier Lubelski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie