18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Turystyka w Zamościu: podsumowanie sezonu. ZDJĘCIA

Joanna Nowicka
Turystyka w Zamościu: podsumowanie sezonu
Turystyka w Zamościu: podsumowanie sezonu JN
Z danych, które zebrało miasto wynika, że turystyka w Zamościu rozwija się: coraz więcej osób korzysta z noclegów w Hetmańskim Grodzie. To bardzo dobra informacja – miasto od lata zabiega o to, by stać się bazą wypadową na Roztocze. Sezon turystyczny podsumowano podczas piątkowej uroczystości w Zamościu w okazji Światowego Dnia Turystyki. Wręczono też wyróżnienia i nagrody, m.in. „Roztoczana” przyznawanego za najlepszy produkt turystyczny.

Z analiz tegorocznych trendów w turystyce w Zamościu, przeprowadzonych przez zamojski Ratusz płyną wnioski zarówno optymistyczne jak i te mniej wesołe:
- Obserwujemy niewielki spadek osób korzystających z miejskich instytucji kultury – poinformował Karol Garbula, sekretarz Urzędu Miasta w Zamościu.

Instytucją miejską, która z kolei wzbudza niezmiennie duże zainteresowanie turystów jest Ogród Zoologiczny. Mimo długiej zimy tegoroczna frekwencja w zoo w niewielkim stopniu ustępuje ubiegłorocznemu wynikowi. Ratusz szacuje też, że po remoncie ogród odwiedza co najmniej dwa razy więcej osób niż przed.

Pozytywną informacją jest to, że wzrasta liczba osób, które decydują się na nocleg w Zamościu: - To wzrosty rzędu od kilku do kilkunastu procent w zależności od hotelu czy miejsca noclegowego. Bardzo nas cieszy ta tendencja. To oznacza, że nasze działania promocyjne działają. Podejrzewamy, że nie bez wpływu pozostaje też zainteresowanie jakie budzi miasto wśród twórców filmów czy reklam – ocenia Karol Garbula.

Podczas piątkowego podsumowania sezonu turystycznego wręczono też podziękowania, wyróżnienia i nagrody Lokalnej Organizacji Turystycznej „Zamość i Roztocze”. Najbardziej prestiżowym z nich jest „Roztoczan” – nagroda przyznawana od 2012 roku za najlepszy produkt turystyczny Roztocza. W tym roku nagroda powędrowała na ręce włodarzy Zamościa za odrestaurowany zespół staromiejski.
- To nie był łatwy wybór, bo konkurencja była wyjątkowa, ale zamojska starówka ma ogromny wpływ na rozwój turystyki w regionie a miasto włożyło ogrom trudu w renowację zespołu staromiejskiego. Pamiętajmy, że nie zawsze tak to wyglądało – powiedział Marek Jawor, prezes LOT „Zamość i Roztocze”.

Turystyka w Zamościu - podsumowanie sezonu

Niniejsze podsumowanie opracowane zostało przez Biuro Promocji, Informacji i Obsługi Inwestora UM Zamość na podstawie materiałów dostarczonych przez podmioty pracujące na rzecz obsługi ruchu turystycznego.

1. Informacja Turystyczna w Zamościu

Główną instytucją prowadzącą działalność w zakresie informacji turystycznej jest Zamojski Ośrodek Informacji Turystycznej (ZOIT), mający od obecnego sezonu dwie siedziby – na Rynku Wielkim i na ul. Łukasińskiego 2e w budynku tzw. lunety (Forteczne Centrum Informacji Historycznej i Turystycznej). Zamojski Ośrodek Informacji Turystycznej działa w strukturze Ośrodka Sportu i Rekreacji jako wyspecjalizowana jednostka w zakresie obsługi ruchu turystycznego. ZOIT udziela kompleksowej informacji turystycznej dotyczącej Zamościa i regionu oraz turystyki krajowej (w językach angielskim, niemieckim i włoskim). Ośrodek zapewnia bieżącą i aktualną informację o mieście i regionie na swojej stronie internetowej www.zoit.zamosc.pl, współpracuje z krajową siecią informacji turystycznej oraz Polskimi Ośrodkami Informacji Turystycznej za granicą, a także z Biurem Promocji, Informacji i Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Zamość w zakresie promocji oferty turystycznej miasta.
.
W 2013 roku Zamojski Ośrodek Informacji Turystycznej został uznany przez Polską Organizację Turystyczną za najlepszy ośrodek informacji turystycznej w kategorii trzech gwiazdek

1.1. Ilość osób korzystających z usług Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej

Ilość osób korzystających z usług Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej wyliczana jest na podstawie ilości paragonów z kasy fiskalnej oraz obserwacji i wkładu pracy pracowników. Według danych ZOIT miesiące maj i czerwiec to okres przyjazdów grup zorganizowanych głównie szkolnych, natomiast lipiec i sierpień to okres, w którym dominuje indywidualna turystyka wypoczynkowa. Według szacunkowych danych w sezonie letnim (maj – wrzesień) pracownicy biura obsłużyli ok. 42000 osób. Dla porównania w roku 2012 z usług ZOIT skorzystało 45000 turystów.

Według obserwacji pracowników ZOIT wśród turystów szczególnym zainteresowaniem cieszyły się trasy podziemne tj. Trasa Turystyczna w Bastionie VII oraz Trasa Turystyczna w Oficynie Ratusza, a także Muzeum Zamojskie, Centrum Synagoga oraz ZOO.

Największy ruch turystyczny w Zamościu obejmował okres „długich weekendów” oraz cyklicznych wydarzeń kulturalnych m.in. XIX Jarmarku Hetmańskiego połączonego z Festiwalem Produktu Lokalnego „Smaki Zamościa i Roztocza”, Widowiska Historyczne „Szturm Twierdzy Zamość”, czy 38. Zamojskiego Lata Teatralnego.

W bieżącym sezonie turystycznym według danych ZOIT, głównymi kierunkami przyjazdowymi do Zamościa były województwa: pomorskie (Gdańsk), wielkopolskie (Poznań), dolnośląskie (Wrocław, Legnica), śląskie (Katowice) oraz małopolskie (Kraków), w mniejszej ilości odwiedzali Zamość turyści z województwa świętokrzyskiego i łódzkiego.

Wśród turystów przeważali turyści indywidualni, szczególnie rodziny z dziećmi poszukujące atrakcji w Zamościu i na Roztoczu (zoo, ścieżki dydaktyczno - przyrodnicze, parki linowe, place zabaw, eko-muzea) oraz osoby chcące aktywnie wypocząć – spływy kajakowe, ścieżki rowerowe i piesze, wyprawy ekstremalne na Roztocze.

1.2.Usługi przewodnickie świadczone w ZOIT.

Zamojski Ośrodek Informacji Turystycznej przez cały rok organizuje zwiedzanie miasta

z przewodnikiem, zarówno dla grup zorganizowanych, jak również dla osób indywidualnych odwiedzających miasto – „Spacerkiem po Zamościu”. W okresie od maja do września zwiedzanie organizowane jest o każdej pełnej godzinie, począwszy od godziny 10.00 do godziny 15.00 (na zamówienie również o innych porach), w pozostałych miesiącach o godzinie 12.00. Czas zwiedzania wynosi 3 godziny i obejmuje Stare Miasto z fortyfikacjami, bez wejść do obiektów muzealnych oraz na trasy turystyczne.

ILOŚĆ GRUP I OSÓB ZWIEDZAJĄCYCH MIASTO Z PRZEWODNIKIEM W SEZONIE 2013:

ŁĄCZNIE – ILOŚĆ GRUP – 440
ŁĄCZNIE – ILOŚĆ OSÓB/ TURYSTÓW – 8.809

W tym samym okresie w latach ubiegłych z usług przewodnickich skorzystało (rok, ilość grup, ilość osób):

2004 - 222 - 6.100
2005 - 264 - 6.983
2006 - 254 - 5.775
2007 - 334 - 8.507
2008 - 300 - 6.617
2009 - 323 - 6.145
2010 - 351 - 6.658
2011 - 430 - 7.910
2012 - 456 - 9.393
2013 - 440 - 8.809

Zestawienie obejmuje cały okres - od stycznia do września - w celu porównania do lat ubiegłych, gdzie podsumowywany był analogicznie cały wskazany powyżej czas.

1.3. Targi Turystyczne

Zamojski Ośrodek Informacji Turystycznej we współpracy z Biurem Promocji, Informacji i Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Zamość współuczestniczył w organizacji i obsłudze stoiska regionalnego Województwa Lubelskiego podczas krajowych i zagranicznych targów turystycznych:

1. 24 – 26.I.2013 r. – Międzynarodowe Targi Turystyczne – Warszawa, stoisko Lokalnej Organizacji Turystycznej „Roztocze” i BT „QUAND” materiały promocyjne – Zamość

i Roztocze

2. 08 – 10.II.2013 r. – Targi Turystyczne INTOUREX – Sosnowiec, stoisko Lokalnej Organizacji Turystycznej „Roztocze” i BT „QUAND” materiały promocyjne – Zamość

i Roztocze

3. 22 – 24.II.2013 r. – Na styku kultur – Łódź, stoisko regionalne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego obsługa oraz materiały promocyjne - Zamość i Roztocze

4. 06 – 10.III.2013 r. – ITB BERLIN, stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej materiały promocyjne – Zamość

5. 16 – 17.III.2013 r. – Wypoczynek 2013 – Toruń, stoisko Lokalnej Organizacji Turystycznej „Roztocze” i BT „QUAND” materiały promocyjne – Zamość i Roztocze

6. 22 – 24.III.2013 r. – Targi Turystyczne GLOB Katowice, stoisko regionalne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego obsługa i materiały promocyjne – Zamość

i Roztocze

7. 05 – 07.IV.2013 r. – MTT Wrocław, stoisko Lokalnej Organizacji Turystycznej „Roztocze” i BT „QUAND” materiały promocyjne – Zamość i Roztocze

8. 12 – 14.IV. 2013 r. – Gdańskie Targi Turystyczne, stoisko BT „QUAND” materiały promocyjne – Zamość i Roztocze

9. 19 – 21.IV. 2013 r. – Targi Turystyki i Wypoczynku Lato - Warszawa, stoisko regionalne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, obsługa i materiały promocyjne - Zamość i Roztocze

10. 17 – 19.V.2013 r. – Targi Turystyki Weekendowej - Chorzów, stoisko BT „QUAND”, materiały promocyjne – Zamość i Roztocze

11. 17 – 19.X.2013 r. – Tour Salon Poznań, stoisko regionalne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, obsługa i materiały promocyjne – Zamość i Roztocze

12. 28 – 30.XI.2013 r. – Targi Turystyczne TT Warsaw - Warszawa, stoisko regionalne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, obsługa i materiały promocyjne- Zamość i Roztocze

Podczas tegorocznych edycji targowych na stoisku Miasta Zamość organizowane były konkursy, które uatrakcyjniły stoisko i przyciągnęły większą ilość odwiedzających.

2. Baza noclegowa i gastronomiczna

Dla turysty atrakcyjne są obszary o wysokich walorach przyrodniczych oraz obszary miejskie z bogatą ofertą rozrywkową i atrakcjami historyczno – kulturowymi, do których należy także Zamość. Do odwiedzenia Zamościa zachęca odpowiednio przygotowana baza noclegowa i gastronomiczna, dająca możliwość wyboru, zarówno pod względem oferowanego standardu, jak i ceny. W minionym sezonie z danych dostarczonych przez hotele zauważalny jest wzrost udzielonych noclegów w porównaniu z rokiem 2012. Dotyczy to zarówno turystów krajowych i zagranicznych. W ewidencji innych obiektów hotelarskich świadczących usługi noclegowe prowadzonej przez Prezydenta Miasta Zamość (ewidencję prowadzi Biuro Promocji, Informacji i Obsługi Inwestora UM Zamość) zauważalny jest wzrost podmiotów świadczących w/w usługi, na dzień dzisiejszy jest to 16 obiektów, w porównaniu do 14 obiektów w 2012 roku.

Według szacunków branża gastronomiczna przygotowała ok. 2500 miejsc w:
- restauracjach
- kawiarniach
- barach i pizzeriach
- ogródkach letnich - jak wynika z danych Zakładu Gospodarki Lokalowej w sezonie czynnych było 11 ogródków kawiarnianych na płycie Rynku Wielkiego oraz 2 ogródki kawiarniane na Rynku Solnym, poza tym na płycie Rynku Wielkiego zawartych było 6 umów najmu na sprzedaż pamiątek.

3. Funkcjonowanie Zamojskiego Ogrodu Zoologicznego im. Stefana Milera w Zamościu

Zamojskie ZOO, zwycięzca w plebiscycie internautów na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2012” znacząco kształtuje potencjał turystyczny Zamościa. Jest jedną z głównych atrakcji dla rodzin z dziećmi chcących atrakcyjnie spędzić czas.

W sezonie turystycznym 2013 wykonano następujące udogodnienia dla odwiedzających Ogród Zoologiczny:
* Przeprowadzono remont kapitalny budynku WC. Wydzielono część dla niepełnosprawnych

a część damską i męską dostosowano do współczesnych wymagań sanitarnych. W części męskiej i damskiej umieszczono przewijaki dla niemowląt.
* Powstała woliera dla wiewiórek trójbarwnych, nowy wybieg zewnętrzny dla lemurów katta.
* Powstała nowa aranżacja wybiegu dla gibbonów.
* Poprawiono aranżację terenów zielonych poprzez nasadzenie kilkuset drzew i krzewów.
* Powstała nowa atrakcja dla dzieci Mini Park Linowy.
* Uruchomiono nowy punkt gastronomiczny serwujący obiady typu domowego.

W okresie od stycznia do września 2013 r. Ogród Zoologiczny przeprowadził następujące akcje: Konkurs plastyczny, Wieczór Marzeń, wakacje w ZOO, ZOO nocą, lekcje w ZOO „Koty w zamojskim ZOO” i „ Świat tropików w ZOO”. Uczestniczyło w nich około 5000 zwiedzających.

Sprzedaż biletów wstępu :
Od V – IX. 2013 – 159453 szt. (od I – IX. 2013 r. – 167719)
Wejścia bezpłatne dzieci do 3 lat; - 12842 osób
Wieczór Marzeń dla dzieci niepełnosprawnych: 1410 osób
Łącznie zwiedzający od stycznia do września 2013 r. – 181917 osób

Fatalne warunki atmosferyczne w pierwszych 5 miesiącach bieżącego roku były główną przyczyną zmniejszenia ilości zwiedzających w stosunku do 2012 r. Bardzo długa zima i deszczowe początki wiosny miały decydujący wpływ na frekwencję. ZOO dla zwiedzających jest przede wszystkim instytucją plenerową, dlatego śnieg i deszcz, zwłaszcza w weekendy, mają decydujący wpływ na spadek liczby zwiedzających.
Kiepskie warunki pogodowe sprawiły, iż w pierwszych 5 miesiącach tego roku zamojskie ZOO odwiedziło o 17 273 osób mniej niż w rekordowym 2012 roku:
2012 rok – 53395 osób
2013 rok – 36122 osób
Mimo wspomnianych ograniczeń pogodowych ilość zwiedzających ZOO w okresie VI – VIII 2013 r. była większa niż w roku 2012:
VI-VIII 2012r. – 118320 osób
VI-VII 2013r. -120587 osób.

Gorsze warunki atmosferyczne we wrześniu br. ponownie spowodowały spadek ilości zwiedzających o 4689 osób.
IX 2012 –15703
IX 2013 – 11014

W sumie od I – IX ZOO odwiedziło 167 719 płatnych zwiedzających + 14252 wejść bezpłatnych daje to w sumie 181 917 zwiedzających.

Przed remontem ZOO średnia liczba zwiedzających w latach 1999 – 2011 wynosiła 84 842 w skali roku. Sumując, po remoncie frekwencja wzrosła ponad 100% w 2012 i 2013 roku.

4. Oferta Muzeum Zamojskiego

Frekwencja Muzeum Zamojskiego, trasy turystycznej w oficynach ratusza oraz obiektu dawnego Kasyna Kozackiego przy ul. Łukasińskiego 2 B kształtowała się od maja do września 2013 roku na poziomie 18980 osób, dla porównania w 2012 były to 19 873 osoby.

Frekwencja:
Ogółem zwiedziło 18.980 os. w tym młodzież 6.408 os., dorośli 12.572 os., odpłatnie 10.410 os.i i nieodpłatnie 8.570 os. Grup zorganizowanych 328 w grupach 9. 925 os.

W tych danych mieści się frekwencja:
a) trasy turystycznej w podziemiach oficyn ratusza - ogółem zwiedziło 1 112 osób
b) dawne Kasyno Kozackie przy ul. Łukasińskiego 2 B - ogółem zwiedziło 549 osób.

5. Funkcjonowanie Trasy Turystycznej Bastionu VII

W okresie od 2 kwietnia do 30 września 2013 r. zwiedzanie Trasy Turystycznej i Tarasu Widokowego odbywało się codziennie w godz. 9.00-19.00.

Wejście na Trasę dla turystów indywidualnych odbywa się o godz. 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00, 17.00, 18.00 z przewodnikiem w ramach zakupionego biletu. Zwiedzanie indywidualne w innym czasie wymaga wykupienia usługi przewodnickiej lub uzgodnienia upoważnionego przewodnika.

Zwiedzanie przez grupy zorganizowane odbywa się poza pełnymi godzinami wstępu z zakontraktowanym przewodnikiem lub po wykupieniu usługi przewodnickiej. Grupa do jednorazowego zwiedzania nie powinna być większa niż 40 osób, decyzję w tej sprawie każdorazowo podejmuje oprowadzający przewodnik, uwzględniając bezpieczeństwo zwiedzających, warunki Trasy oraz możliwości percepcji zwiedzających.

Zakup biletów oraz usługi przewodnickiej na Trasę oraz Taras Widokowy odbywa się w oznaczonych lokalach handlowych - kiosku przy ul. Łukasińskiego obok wejścia do Trasy Turystycznej, na stoisku nr 28 w Nadszańcu oraz dodatkowo w sezonie turystycznym sprzedaż prowadzi firma „Zbyrczyk” Leszek Sobuś, która na Plato Nadszańca organizuje i prowadzi pokazy (stroje historyczne, strzelanie z łuku, broni palnej, z dział itp.). Bilety są także do nabycia za pośrednictwem internetu na stronie: www.nadszaniec.zamosc.pl. Bilet wstępu na Trasę upoważnia do wejścia na Taras widokowy /dach Nadszańca/ bez kupowania dodatkowego biletu. W tym roku wprowadzono do oferty turystycznej nowy rodzaj biletu promującego zwiedzanie grupowe tzw. bilet rodzinny atrakcyjny cenowo (20zł) w ramach którego może wejść 5 osób w tym nie więcej jak 2 osoby pełnoletnie.

Dane dotyczące ruchu turystycznego w Nadszańcu w okresie maj - wrzesień:
a) na Trasę Turystyczną sprzedano 12 185 biletów w tym 782 rodzinnych (dla porównania w 2012 roku było łącznie 15 239)
b) na Taras Widokowy sprzedano 12 379 biletów

6. Turystyka w Zamościu - Oferta promocyjna Miasta Zamość
Podstawowym narzędziem promocji medialnej jest strona www.zamosc.pl, która jest kompendium wiedzy i informacji o mieście dla mieszkańców, turystów i inwestorów w języku polskim, niemieckim, angielskim oraz ukraińskim. Z jednego adresu internetowego ZAMOSC.pl internauci mogą wejść do 3 niezależnych serwisów – miejskiego, gospodarczego oraz multimedialnego serwisu www.turystyka.zamosc.pl. Od stycznia do połowy października br. ok. 300 000 osób odwiedziło stronę internetową Miasta Zamość, w tym stronę www.turystyka.zamosc.pl ponad 135 000 osób.

Wzorem lat ubiegłych Miasto Zamość prowadziło szeroko zakrojoną współpracę z mediami w zakresie promocji kulturalno – turystycznej. Podstawą tej współpracy jest szybkie i rzetelne przekazywanie informacji o wydarzeniach mających miejsce na terenie miasta.

Dodatkowo miasto przeprowadziło różnorakie kampanie komercyjne polegające na zakupie czasu antenowego w radiu i telewizji oraz powierzchni reklamowej w prasie:
- zrealizowano we współpracy z TVP Info w czerwcu br. „Poranek z TVP Info” oraz w lipcu zaprezentowano film „Zamość jako dzieło sztuki” w 16 oddziałach TVP,
- nawiązano współpracę z grupą Agora w celu promocji Zamojskiej Majówki 2013 w mediach grupy – Radiu Złote Przeboje, Tuba Fm, Radiu Roxy, dodatku „Gazety Wyborczej” – „Wiosna na Lubelszczyźnie”,
- zrealizowano część programu „Nie ma jak Polska” – produkcji dla Programu I TVP o Renesansie Lubelskim,
- agencja San Marcos realizowała w Zamościu zdjęcia do spotu reklamowego województwa Lubelskiego, który emitowany będzie w listopadzie br. na antenie telewizji ogólnopolskich,
- w zamojskiej scenerii nakręcono fragmenty komedii „Wkręceni” w reżyserii Piotra Wereśniaka.
- dużym akcentem promocyjnym był dwustronny artykuł reklamowy zamieszczony w magazynie „Kropka TV’ kolportowanym przez 1800 dyskontów Biedronka. Tekst o Zamościu ukazał się w wielkanocnym wydaniu świątecznym o nakładzie około 500 tys. egzemplarzy,
- wydarzeniem o dużej randze medialnej był I Zamojski Festiwal Filmowy „Spotkania z historią” który zgromadził czołówkę twórców filmów historycznych

Kolejnym ważnym sposobem kontaktów z mediami były organizowanie „PRESS-tury” czyli wizyty dziennikarzy w Zamościu podczas których mieli oni okazję do zapoznania się z historią i atrakcjami miasta. W 2013 roku zorganizowano cztery takie wizyty dla dziennikarzy z Polski, Włoch, Ukrainy oraz Niemiec.

W 2013 roku ze środków budżetu miasta wydano folder „Zamość 2013” przeznaczony do bezpłatnej dystrybucji na targach turystycznych, na konferencjach i do obsługi ruchu turystycznego przez Zamojski Ośrodek Informacji Turystycznej. Folder został wydany w nakładzie 60 tys. sztuk (40 tys. w wersji polskiej, 20 tys. w wersji angielskiej). Systematycznie uzupełniano również zasób folderów wydawanych przez obce podmioty, tak aby dysponować zróżnicowaną ofertą folderów, ulotek czy albumów.

Odpowiadając na zapotrzebowanie mieszkańców i turystów Miasto zorganizowało cykl imprez kulturalnych. Pierwszym wydarzeniem było otwarcie sezonu turystycznego czyli długi weekend majowy. Na zamojskim Rynku Wielkim wystąpili Mateusz Mijal, Jeniffer Batton oraz zamojska Grupa Utopia z towarzyszeniem Teatru Ognia AVATAR. Podobnym wydarzeniem było zamknięcie sezonu kiedy to w ostatni weekend sierpnia zaprezentowali się Magda Femme i Mr. Polack. Dodatkowo podczas całego sezonu na zamojskim Rynku prezentowało się Zamojskie Bractwo Rycerskie i Grupa Utopia, którzy otrzymali wsparcie finansowe na uatrakcyjnienie weekendów w Zamościu. Ważnym wydarzeniem był koncert w ramach trasy „Lata z Radiem”, na którym wystąpiły zespoły: Hamak Bend, Enej oraz Perfekt. Według danych polskiego radia w Zamościu w grach, zabawach i koncertach wzięło udział około 40 tys. ludzi. Był to jeden z największych koncertów na całej trasie „Lata z Radiem”.

Turystyka w Zamościu - Podsumowanie

W sezonie turystycznym 2013 Miasto Zamość, w miarę możliwości finansowych, realizowało zaplanowane działania promocyjne wzbogacone o nowe, atrakcyjne oferty turystyczno

- wypoczynkowe przygotowane przez gestorów branży turystycznej Miasta i regionu.

Do mocnych stron Zamościa należy wpis na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, podejmowane przez samorząd działania mające na celu rekonstrukcję i udostępnianie turystom obiektów pofortecznych. Niepodważalnym atutem miasta jest odnowiony, jedyny we wschodniej Polsce Ogród Zoologiczny. Zamość jest też wysoce atrakcyjny dla miłośników przyrody, ze względu na położenie w sąsiedztwie Roztocza i Roztoczańskiego Parku Narodowego. Różnorodna baza noclegowa (od 4 gwiazdkowych hoteli po hostele i kwatery prywatne) z kuchnią regionalną, oferta dla osób przybywających w celach biznesowych, istniejące szlaki turystyczne, oferta kulturalna Miasta – wymienione atuty dają łącznie wysoką ocenę atrakcyjności turystycznej Zamościa.

Jednakże, mimo wysokich ocen atrakcyjności turystycznej Zamościa konieczne są dalsze inwestycje mające na celu rozwój oferty turystycznej, kulturalnej i wypoczynkowej. W latach kolejnych planowana jest ściślejsza współpraca Miasta Zamość (Biura Promocji, Informacji i Obsługi Inwestora) z jednostkami i organizacjami turystycznymi w celu przygotowania wspólnej, jednolitej oferty dającej potencjalnemu turyście możliwość ciekawego i aktywnego spędzenia czasu w Zamościu. Możliwość pozyskiwania w kolejnych latach zewnętrznych środków finansowych na cele związane z dalszym rozwojem produktów turystycznych i nowo powstałe lotnisko w Świdniku dają szanse na rozbudowanie oferty turystycznej Miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zamosc.naszemiasto.pl Nasze Miasto