Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozmowa z Martą Suchodolską, dyrektor ds. stylu Westwing.pl

Akcja specjalna Wiosna dla domu
1. Czy Polacy lubią zmieniać wnętrza swoich mieszkań? Jak często to robimy?

Jak pokazują wyniki badania, które Westwing Home & Living przeprowadził pod koniec ubiegłego roku, aż 96 proc. Polaków czerpie przyjemność z urządzania wnętrza swojego domu lub mieszkania. Na jakie zmiany decydujemy się najczęściej? Na wprowadzenie nowych dodatków! Trudno przecenić wartość dekoracji – pozornie wydają się być detalami, ale odpowiednio dobrane pozwalają nadać każdemu pomieszczeniu w domu indywidualny charakter i niepowtarzalny nastrój. Nie bez znaczenia jest też fakt, że powyższy efekt można osiągnąć bez konieczności nadwyrężania budżetu. Oferta dostępna na rynku jest tak szeroka, że każdy znajdzie coś wyjątkowego dla siebie, bez względu na budżet, jakim dysponuje. Wyniki naszego sondażu pokazują, że ośmiu na dziesięciu Polaków decyduje się na zakup dodatków do domu przynajmniej raz w roku. Aby odmienić wygląd mieszkania, często też podejmujemy decyzję o odświeżeniu lub zmianie barwy ścian. Zazwyczaj czynimy to raz na 2-3 lata. Natomiast rzadko jesteśmy gotowi na bardziej kosztowne zmiany, jak wymiana dużych mebli czy generalny remont mieszkania. Obecnie można zauważyć trend, że Polacy zaczynają dbać o to, jak wygląda miejsce, w którym spędzają większość wolnego czasu. Z naszego badania płynie bardzo pozytywny wniosek – aż 80 proc. rodaków jest zadowolonych z wystroju swojego domu!

2. Na co zwracamy uwagę: Kolory? Detale? Ukochana przez nas zastawa stołowa? Światło?
W swoim mieszkaniu lubimy czuć się swobodnie i komfortowo. Polki pytane przez nas o to, jaki dom chciałyby mieć, w zdecydowanej większości odpowiadały „przytulny” (aż 72 proc.). Kolejne wymieniane atrybuty to: funkcjonalność (58 proc.) i wygoda (57 proc.).

Planując wygląd domu lub mieszkania, dużą wagę przywiązujemy do kolorów poszczególnych pomieszczeń, jednak do radykalnej zmiany barw podchodzimy zachowawczo. Często wybieramy minimalistyczną biel, spokojne beże i szarości, czyli kolory pasujące do większości aranżacji. Na kolorystyczne eksperymenty decydujemy się najczęściej w sypialni lub w łazience. W sypialniach Polaków pojawia się kolor fioletowy, dodający wnętrzu dyskretnej elegancji lub niebieski, który z kolei ma niezwykłe właściwości wyciszające i uspokajające. W łazience często stawiamy na brąz, który – jako kolor ziemi – wprowadza do niej atmosferę spokoju i relaksu, a także na różne odcienie błękitu i zielenie. Coraz częściej w naszych łazienkach spotkać można także kolor czarny. Czerń dodaje wnętrzu stylu i elegancji. Co więcej, stanowi doskonałą bazę do kolorowych elementów wyposażenia.
Duże znaczeniew aranżacji mają również wspomniane już dodatki. Drobny element dekoracyjny, jak poduszki na sofie czy grafika na ścianie, pomaga ozdobić wnętrze i nadać mu bardziej wyrazistego charakteru. Coraz większą rolę w naszych mieszkaniach zaczyna odgrywać oświetlenie. Polacy odkryli jego kluczowy wpływ na wygląd i nastrój pomieszczeń. Za pomocą odpowiednio poprowadzonego oświetlenia możemy dowolnie modelować przestrzeń oraz zamaskować pewne niedostatki i mankamenty wnętrza.

3. Co warto zrobić wiosną aby odmienić wnętrze mieszkania ? Czy potrzebny jest od razu duży remont?
Chcąc odświeżyć wnętrze na wiosnę nie musimy decydować się na kosztowny i czasochłonny remont, na którego efekty trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. Dobranie kilku charakterystycznych akcentów w postaci poszewek na poduszki i pościel, narzut, zasłon lub zmiana koloru ścian mogą ożywić pomieszczenie i nadać mu zupełnie nowego charakteru.

Aby obudzić wnętrza z zimowego snu warto postawić na tkaniny. Dzięki nim można niewielkim kosztem poddać mieszkanie wiosennej metamorfozie i wnieść do niego więcej życia. Zrezygnujmy z ciężkich, pledów i poduszek utrzymanych w ciemnych, stonowanych barwach. Wyczekując wiosny, skupmy naszą uwagę na jasnych kolorach, lekkich materiałach i wprowadźmy do wnętrza kwiaty –będą pięknie prezentować się we flakonie, ale również jako motyw na tkaninie lub tapecie.

Jeśli z myślą o wiośnie planujemy zmienić kolor ścian, warto pomyśleć o barwach, które nieodzownie kojarzą się z tą porą roku: soczystych zieleniach, promienistych żółciach, delikatnych błękitach. W tym sezonie najmodniejsze są wszystkie odcienie niebieskiego. To kolor, który ma w sobie bardzo dobrą energię, kojarzy się z błękitem nieba, lazurem morza, budzi same pozytywne skojarzenia. Co więcej pasuje do wnętrz utrzymanych w różnej stylistyce. Zastosowany w pomieszczeniu sprawi, że stanie się ono jasne, pogodne i bardziej przestronne.

4. Który styl wnętrzarski pokochały Polki?

Zauważamy, że klientki Westwing.pl upodobały sobie styl skandynawski. Zarówno metraże naszych mieszkań, jak i warunki pogodowe są zbliżone do tych, które możemy zaobserwować w krajach nordyckich. Dlatego styl skandynawski, który cechuje prostota i funkcjonalność, tak bardzo pasuje do polskich realiów. Nasze doświadczenie pokazuje, że Polki cenią również delikatny i lekki styl prowansalski. Ciepło, jakim charakteryzują się wnętrza prowansalskie, to odpowiedź na naszą potrzebę posiadania mieszkania przytulnego. Można jednak zauważyć, że Polacy wciąż poszukują własnego stylu. Urządzając mieszkanie eksperymentują i choć ich pomysły często są ciekawe i innowacyjne, nie będąc przekonanym, czy sprawdzą się we wnętrzu, rezygnują z ich realizacji. Dlatego staramy się pełnić rolę doradcy i edukować naszych użytkowników. Na Westwing.pl można znaleźć nie tylko piękne przedmioty, ale również inspirujący magazyn wnętrzarski, w którym pokazujemy wyjątkowe wnętrza, a także dekoracje, pomysły oraz porady, jak stworzyć wspaniały dom. Naszą misją jest inspirować i czynić każdym dom piękniejszym domem!

od 7 lat
Wideo

Gdynia Orłowo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rozmowa z Martą Suchodolską, dyrektor ds. stylu Westwing.pl - Dolnośląskie Nasze Miasto

Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto